نوشهر مازندران نوید ملک

نوشهر کجاست ؟ چرا باید در نوشهر ویلا بخریم ؟

فهرست مطالب

نوشهر از جمله شهرهای زیبا و سرسبز شمالی است که در استان مازندران قرار دارد. نوشهر شهری بندری بوده و به همین جهت، از زمان های گذشته تا به امروز دارای ارتباطات تجاری می باشد. هر کدام از شهرهای شمالی دارای جاذبه ها و زیبایی های منحصر به فرد خود هستند و این شهر هم از این قاعده مستثنی نبوده و جاذبه های دیدنی و گردشگری متنوعی از جمله دریا، جنگل، آبشار و ساحل را در دل خود جای داده است. خرید و فروش و ساخت ویلا یکی از منابع مهم اشتغال و منبع درآمد برای قشر زیادی از مردم در نوشهر است و به علت توریستی بودن و جذب توریست، این فعالیت پر رنگ‌تر نیز شده است.

نوشهر مازندران نوید ملک

نوشهر در کجا واقع شده است ؟

نوشهر در غرب استان مازندران واقع شده و دارای دو بخش و 4 دهستان است، همچنین از معدود شهرستان‌های ایران است که در حوزه راه دارای سه ارتباط زمینی، هوایی و دریایی است و مهم‌ترین شهر غرب مازندران به شمار می‌رود.

تاریخچه مختصر در مورد نوشهر

نوشهر تاریخ طولانی از گذشته‌های دور داشته و سرزمینی از چالوس و کجور و رویان و نور امروزی را در بر داشت که توسط سلسله و حکومت پادوسبانیان اداره می‌شد، پادوسبانیان که به آل ‌پادوسپان نیز شهره بود، سلسله‌ای بود که پادوسبان پسر گاوباره آن را بنا نهاد و پادشاهی در این منطقه بکر و وسیع بر خاندانش موروثی شد و این سلسله پس از دودمان خورشید در ژاپن قدمت دار ترین سلسله دنیاست که از 22 تا 1006 هجری قمری در رویان و اطراف آن حکومت کردند.

بعد از آن نوشهر توسط قاجار مورد توجه قرار گرفت و با نام سنگ تجن شهره شد و تقریبا در قرن گذشته به دهکده‌ای کوچک با نام خواجک یا خواچک شناخته می‌شد، به دلیل موقعیت جالب و زیبای ساحل و مستعد بندر که محل تردد کشتی‌های تجاری بود، مورد توجه خاص حبیب الله خان سردار خلعتبری پدر محمد ولی خان تنکابنی قرار گرفت و به سمت عمران و آبادانی قدم گذاشت و به حبیب آباد شهرت یافت.

در اواسط سال 1305 هجری شمسی به دلیل تغییرات اساسی که در چهره آن روز حبیب آباد ایجاد شد، به دهنو تغییر نام پیدا کرد و از آن به بعد با رونق ساخت و ساز و احداث ساختمان‌ها و خیابان‌های نوساز و توسعه شهر همراه با افزایش تاسیسات متعدد بندری و احداث اسکله در اوایل سال 1318 به نوشهر تغییر نام یافت.

مساحت نوشهر چقدر است؟

مساحت نوشهر در حدود 1718 کیلومتر مربع است و این متراژ حدود 7/23 درصد مساحت استان مازندران را به خود اختصاص داده است.

نام‌های قدیم شهر نوشهر چه بوده است؟

قدیمی‌ترین نام نوشهر سنگ‌تجن بوده سپس در زمان قاجار به خاچک یا خاچیک و پس از مدتی با فعالیت‌های حبیب الاه خان خلعتبری این منطقه به حبیب ‌آباد شهرت یافت بعد از آن به دهنو و در زمان پهلوی اول به نوشهر تغییر نام پیدا کرد.

آب و هوای نوشهر

 نوشهر دارای دو مدل آب و هواست، اولی آب و هوای جلگه‌ای معتدل مرطوب، دومی کوهستانی سرد و نیمه مرطوب، البته همانند دیگر شهرهای ساحلی دارای آب و هوای نیمه مرطوب و استوایی است، تغییرات دما در طول ماه‌های مختلف و شبانه روز به نسبت کم می‌باشد، البته در ایام تابستان شاهد هوایی گرم و مرطوب در نوشهر خواهیم بود.

محدوده شهرستان نوشهر (حدود اربعه)

نوشهر با موقعیت طول جغرافیایی 51,30 درجه شمالی و 36,39 درجه شرقی که از شمال به دریای خزر، از جنوب به رشته کوه البرز و بلده نور، از شرق به شهر رویان و از غرب به شهرستان چالوس متصل و ارتفاع از سطح دریا حدود -2/9 متر است.

نوشهر در کل دارای سه شهر به نام‌های شهر نوشهر، شهر پول، شهر کجور، با دو بخش کجور و مرکزی، 6 دهستان به نام‌های، بلده کجور، کالج، پنجک رستاق، خیرودکنار، زانوس رستاق و تابعه کجور شهره است- بزرگترین بخش این شهرستان، بخش کجور می‌باشد که حدود دو قسمت از سه قسمت وسعت خاک این شهرستان را به خود اختصاص داده است.

نوشهر دارای روستاهای متعدد جلگه‌ای و کوهستانی است که بیشتر ویلاهای فروشی نوشهر را در روستاهای آن خواهید داشت، در این قسمت روستاهای حاشیه و کناره جاده سراسری و روستاهای ییلاقی و کوهستانی نوشهر را معرفی می‌کنیم.

روستاهای حاشیه نوشهر و کناره جاده از چالوس به سمت رویان با اسامی زیر شناخته می‌شوند:

بهجت آباد، هلستان، کوشکسرا، درزیکلا، کورکورسر، کردیکلا، خیرسر، نیرنگ، شکری‌کلا، تازه آباد، شریعت آباد، آبندانک، سنگتو، شب خسکاج، سیدعلی کیاسلطان، شهر پشت، شمع‌جاران، مارگیرده، علی‌آبادمیر، موسی آباد، لتینگان، امیررود، خیرودکنار، نجارده، بندپی، مزگاه، چیلک سفلی، چیلک علیا، کهنه سرا، دزدک، حوض کتی، چلندر، ملکار، حمزه ده سفلی، حمزه ده علیا، انارور، سنگسرا، علی آباد عسگرخان، توسکاتک، دیزیرکلا، ملاکلا، تاج‌الدین‌کلا، پی‌کلا، صلاح‌الدین‌کلا، ونوش، نارنج‌بن، خضرتیره، منوچهرکلا، نوده، پاشاکلا، عزت، میانک، بازیارکلا، علوی‌کلا، فراشکلا سفلی، فراشکلاعلیا، بنجکول، وازیوار، حسن‌آباد، سیاهرود، تک تک روستای نوشهر را در اسامی فوق برایتان نام بردیم.

 

چرا باید در نوشهر ویلا بخریم ؟

نوشهر یکی از مناطق خوش آب و هوای ایران است و با توجه به موقعیت آب و هوایی و مناظر دریا و جنگل آن می توان با توجه به بودجه ای که دارید ویلای مناسب خودتان را خریداری نمایید . خرید ویلا در نوشهر در مناطقی مانند چلگ ، ونوش ، شهرک پامچالان ، شهرک امیر دشت و …. می توان با مبالغی متفاوت خریداری نمایید .

نوشهر کجاست ؟ چرا باید در نوشهر ویلا بخریم ؟ نوشهر نوید ملک

من نوید قزوینی مشاور شما در خرید انواع ویلاهای مدرن ، دوبلکس و…. در همه مناطق نوشهر می توانید با هر بودجه ای ویلای مورد نظر خود را خریداری نمایید .

بازدیدها: 58

پیام بگذارید

 

مقایسه املاک

مقایسه کنید (0)